Ofte stillede spørgsmål om flytning

1. Hvad er inkluderet i flytteprisen?

I flytteprisen er inkluderet flytning fra A til B. Men du får meget mere end det, og uanset om du vælger at betale ud fra timepris eller en fast flyttepris er følgende med:

  • Forsikring via Gjensidige Forsikring
  • Kørsel, nedbæring, opbæring og pakning af bil
  • Indpakning af dine møbler i flyttetæpper
  • Timeprisen starter hos kunden og slutter hos kunden
  • Alle former for udgifter i forhold til flytningen er indregnet – uanset om du vælger den faste pris eller timepris

2. Skal man bestille flytning i god tid?

I travle perioder hvor efterspørgslen på vores hjælp er høj, anbefaler vi kunderne at være ude i god tid. Det gælder sommermånederne og starten samt slutning af alle måneder. Vi gør altid, hvad vi kan, for at imødekomme vores kunders ønsker – også dem der er efterspørger vores hjælp med kort varsel. Men jo tidligere du er ude, jo større chance er der for, at vi kan opfylde alle din krav.

3. Kan jeg køre med i flyttebilen?

Det kan desværre ikke lade sig gøre, da kørslen mellem adresserne er det eneste tidspunkt på dagen, hvor flyttemændene har deres såkaldte pause. Vi kan dog i visse tilfælde være fleksible ved bestemte problematikker, eksempelvis ved kunder der er ramt af sygdom, og der selv har svært ved at klare transporten.

4. Hvornår betaler jeg for flytningen?

Vi skal modtage betalingen straks efter endt flytning, hvor der kan betales via mobilepay eller straksoverførsel. Ved langdistance kørsel til Skandinavien samt resten af Europa betales der 50% af den aftalte pris i forskud.

5. Er flyttekasser inkluderet i flytteprisen?

Vi tilbyder leje af flyttekasser til 25 kr pr. flyttekasse i depositum. Denne pris er eksklusiv levering og afhentning. Det er også muligt at tilkøbe flyttematerialer såsom indpakningspapir, bobleplast osv. Ved større bookinger vil flyttekasser være inkluderet i prisen.

6. Kan det bedst betale sig at vælge fast pris eller timepris?

Ved længere kørsel kan det bedst betale sig at vælge en fast pris. Hvis du derimod ikke skal flytte langt væk fra den tidligere adresse, er timepris typisk den bedste løsning. Da der er mange faktorer, der spiller ind, anbefaler vi, at du kontakter vores kundecenter og fortæller om dine behov for flyttehjælp. Ud fra det kan de give en professionel vurdering og fortælle, hvad der bedst kan betale sig for netop din opgave.

7. Hvor lang tid tager en flytning?

Dette er nok et af de mest ofte stillede spørgsmål, men det er svært at give et facit, da alle opgaver er forskellige.

Der er nemlig mange faktorer, der kan spille ind, når vi skal beregne hvor lang tid, flytningen vil tage. Herunder kan nævnes, hvor lang afstand der er fra parkeringsmuligheder til adressen, om der er genstande, der er vanskelige at få op og ned af trapper, eller om selve opgangen kan give vanskeligheder. Hvilken sal adresserne ligger på, og om der er elevator i bygningen spiller også en rolle.

Det kan være møbler eller genstande, der skal demonteres, eller ekstra inventar på eksempelvis loft, skur eller kælderrum, som ikke er nævnt i den oprindelige beholdning. Under selve transporten kan der være færgeture eller kø på motorvejen, hvilket også spiller ind på flytningens varighed.

Det er altså svært at give et facit, men jo flere oplysninger du giver os, jo nemmere er det for os at give dig et tidsestimat.

8. Har I forsikring som dækker skader?

Vores forsikring hos Gjensidige forsikring dækker alle former for skader, hvis uheldet er ude.

I bilen er der alle former for flytteforsyninger, som sikrer dit inventar og indbo, så alle dine genstande bliver fragtet sikkert fra A til B.

9. Hvad skal være forberedt, til flyttemændene kommer?

På selve flyttedagen skal alt være pakket i flyttekasser – uanset om I bruger vores eller jeres egne flyttekasser. Vi anbefaler, at I bruger vores pakkevejledning, så alt kommer sikkert frem til tilflytningsadressen. Jo mere I er forberedt, desto hurtigere kommer selve flytningen til at foregå.

Vi har mange års erfaring i flytteverdenen, og vi har derfor også en masse gode råd om nedpakning. Du er altid velkommen til at kontakte vores kundeservice på  70 70 71 55, hvis du har brug for hjælp.

Fik du ikke svar på dine spørgsmål? Kontakt vores kundecenter på (+45 70 70 71 55) eller kontakt os her.